מעורבות נראית אחרת בכל קהילה, והביטויים שלה נראים אחרת לגמרי בכל קהילה.
בסדנת סרגל מעורבות אנחנו עושים סדר במה מודדים ומה לא, ובהתאם לזה בונים את הסרגל מעורבות הספציפי לכל קהילה. הכלי שבניתי ב base44 גמיש: הוא מאפשר למובילי קהילות להגדיר איך נראים ביטויים של מעורבות בקהילות שלהם. והוא גמיש כי מעורבות זה לא one size fits all, מה שאומר שהדרך למדוד מעורבות צריכה להתאים בדיוק בדיוק למאפיינים של קהילה ספציפית.
האמת היא שלמדוד אנייג'מנט בקהילה זה לא דבר פשוט. יש דברים שנחשבים מעורבות, אבל קשה למדוד אותם. למשל, למדוד מעורבות שלא באה לידי במעשים נראים לעין כמו תחושת שייכות, דורשת התעסקות עם סקרים תקופתיים שצריכים להיות כתובים בצורה מאד נייטרלית כדי שלא נקבל שאלות מטות. סקרים כאלו יכולים גם להיות קצת מעיקים, ולא תמיד נקבל תשובות עם איזו תובנה שאפשר לעשות איתה משהו.
לכן, הצורה הכי נגישה להבין מהי מעורבות, וגם למדוד אותה, היא להחליט איך נראה הביטוי של מעורבות בשטח, בתכלס, ביום יום.
בסדנה שהכנתי למיקרוסופט נבחן את המעורבות של הקהילות השונות, לפי הביטוי של המעורבות שכל מוביל\ת קהילה יגדירו לעצמם. למשל, מי שבסרגל המעורבות נחשב "צופה", יכול להיות שההגדרה הספציפית לקהילה זה שצופים מאשרים זימונים למפגשים. יכול להיות שבקהילה אחרת צופים הם אלו שמגיעים למפגשים ולא מדברים. כך שלכל קהילה יהיו ביטויים משלה לכל שלב בסולם המעורבות.
השלב הבא יהיה לשבץ את כמות חברי הקהילה בכל שלב בסולם המעורבות, ולנתח את התוצאות. השלב הזה של החשיבה על ביטויי המעורבות, השיבוץ של חברי הקהילה על הסולם, והזום-אאוט על התוצאות עושה הבדל משמעותי בניהול הקהילה. עצם זה שאני יודעת להגיד איך האנייגמנט נראה בפועל בקהילה X, עוזר לי לנהל את זה: לבחור איפה להתמקד, איך לעשות שינויים, ולמדוד את מגמות השיפור.
כדי לשפר משהו, צריך קודם כל להבין מה רמת המעורבות בשטח – ולהיות כמה שיותר ספציפיים עם סוג הביטוי שנרצה לראות בקהילה כדי להבין אם משהו זז ומשתנה. זה הדבר שנרצה למדוד ולנהל.