אחת הבעיות עם קבוצות פייסבוק הן שהמידע שבתוכן לא שייך לנו – מובילי הקהילה – אלא לפייסבוק.

העובדה הזו מייצרת למובילים אתגר והוא איסוף פרטי מידע דרך פלטפורמות אחרות: אתרים, ניוזלטר, דפי נחיתה ועוד.

 

נתקלתי לאחרונה בכמה קבוצות שבעת הvצטרפות אליהן, המובילים מבקשים את המייל באחת משאלות הכניסה. זה עורר את חשדי לגביי מידת החוקיות של המהלך, אז לפני כמה ימים פניתי לאחד מעורכי הדין בקבוצה שואלים עו"ד בכיף, קבוצת-בת של אסטרטגיה שיווקית בכיף, ופשוט שאלתי – האם זה חוקי?

 

 

 

לפני העקרונות החשובים והמסקנות, דיסקליימר: הטקסט הזה אינו מחליף ייעוץ משפטי ונכתב אך ורק לפי מיטב הבנתי. קחו אותו בעירבון מוגבל ובכל שאלה – פנו לאנשי מקצוע. ממליצה בחום להצטרף לקבוצה בה שאלתי – היא מאוד מקצועית ותומכת.

אוקיי, עכשיו אפשר להתחיל:

 

1. אי אפשר להתנות הצטרפות לקהילה במתן מייל. זה לא חוקי וגם לא הגיוני. אם אתם בונים מועדון לקוחות אז עדיף לעבוד עם קבוצה סודית ולשלוח הזמנה רק למי שכבר הצטרף למועדון שלכם.

 

2. חובה לציין בתוך הבקשה למסירת מייל שהמטרה היא הצטרפות לרשימת דיוור שמקבלים בה פרסומים מעת לעת. ממש כמו שכתבתי פה.

 

3. חובת התיעוד היא עליכם ולא לטובתכם!

אתם בטח יודעים שחוק הספאם פועל לחלוטין לטובת הצרכן (ובצדק) + שהתשובות לשאלות כניסה לא נשמרות בשום מקום לאחר האישור, אז אתם צריכים כל הזמן לחשוב איך אפשר לתעד את האישור שניתן לכם.

שאלתי את העו"ד בקבוצה האם צילום מסך שיש בו תיעוד של תאריך ושעה יכול להספיק, והוא אמר שאי אפשר לדעת וששופטים בדרך כלל לא טכנולוגיים ולא אוהבים פתרונות טכנולוגיים כאלה שקל לזייף.

ברשימות דיוור הרגילות נמסרת כתובת IP ועל זה מסתמכים בדרך כלל.

 

4. בהמשך לסעיף הקודם, חשבתי שזה בסדר לבקש מייל ואז לשלוח מייל ראשון שמזמין להצטרף לרשימת דיוור כאשר אותו המייל לא מכיל פרסום משום סוג. מסתבר שזה בסדר אך ורק אם אותו המייל מיועד *לעסק*, ולא לאדם פרטי. מה שמייתר את האפשרות הזו לחלוטין…

 

 

אחרי כל אלה, ההמלצה האישית שלי אליכם היא לא להשתמש באפשרות הזו בכלל, ולא כי באמת יתבעו אתכם אלא בעיקר כי זה חושף אתכם לסכנה. יכול להיות שתרצו לקחת את הסיכון, אבל לפחות זה יהיה מתוך הבנה:)

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *