מה עושים כשכל מילה שנייה היום היא "קהילה"? איך מבדילים בין קהילה שהיא עמוד עסקי, לבין קהילה שהיא ניוזלטר ובין קהילה שמתרחשת באינסטגרם? או שלא מבדילים בכלל?

 

 

אחת הקהילות שלא היו מפוצחות אצלי עד הסוף היא אינסטגרם. היה לי חסר בה מימד חיבור שבין העוקבים לעצמם, אבל בגלל שכולם אומרים מסביבי שיש באינסטגרם קהילות מדהימות, הלכתי לחפש דוגמאות ושאלתי בקבוצת מנהלי הקהילות שלי, ניהול קהילה Pro, מה היא קהילה באינסטגרם, וקיבלתי דוגמאות לא פחות ממעלפות מהאחת והיחידה – רוני לוין.

רוני היא אשת תוכן וסושיאל, מצלמת המון תמונות של הים בתל אביב ויוצרת קהילות מתוך שינה.

 

הנה הדוגמאות המובחרות ביותר שהיא סיפרה לנו עליהם. תתכוננו להיות מופתעים:

 

1. גרייס היא אמא לילדה עם SMA, מחלה ניוונית קשה מאוד. היא חלק מקהילה גדולה של אמהות לילדים עם המחלה הזו (שמאוד נפוצה אצל אנשים לבנים בצפון אמריקה), והן רשת תמיכה ענקית אחת לשניה וגם שמו לעצמן כמטרה להעלות את המודעות למחלה, ברמה כזו שהן הצליחו להעביר חוק באחת המדינות בארצות הברית שמאשר ניסויים בבני אדם בתרופה חדשה שמיועדת לעצור את התקדמות המחלה. כאן אפשר לקרוא על העמותה שגרייס מובילה, ומגוון הפעילויות שקורות במטרה לתמוך בילדים חולים.

הפרופיל של גרייס >

 

 

2. פיט סואזה הוא הצלם של אובמה. מדובר בצלם מחונן ואיש חכם מאוד, שבנה קהילה סביב הצילומים שלו וזריקת "shade" על טראמפ, הספר שלו הוא רב מכר וההרצאות שלו הופכות לסולד אאוט בשניות, אבל הכי חשוב – הוא ממנף את הכוח של הקהילה להשפיע על המצב הפוליטי הקיים בארצות הברית, ובזכותו לא מעט אנשים הלכו להצביע בבחירות אמצע הכהונה שהתקיימו בספטמבר.

הפרופיל של פיט סואזה >

 

 

3. מאפייה בברוקלין, של השפית כריסטינה טוסי, שהיא כבר מזמן מעבר למאפייה. הן משתמשות בכוח שלהן לקידום מטרות כמו שיוויון זכויות לקהילה הגאה, גיוס תרומות לחסרי דיור ועוד ועוד. ההמלצה שלי – אל תכנסו לפרופיל אם אתם רעבים.

הפרופיל של Milk bars store >

 

 

4. שני אחים, מאמני כושר, שהקימו מכון כושר שמתמחה בעיקר באימוני trx, בלונדון, ובזכות האינסטגרם הפכו לאחד המכונים הכי לוהטים בעיר ולסלבס בזכות עצמם. הם עושים המון אירועים של שיעורים בחינם באירועים מיוחדים, תרומות לקהילה דרך הקהילה שלהם כמו פרוייקטים של שיפוץ בתים באזורים פחות טובים בלונדון או גיוס של מזון ובגדים אחרי שריפה של בניין דירות מול המכון שלהם.

לפרופיל של ניקו & ג'יי >

 

 

5. קהילה מדהימה שהתחילה כקהילת אופליין ורק אחר כך צמחה גם אונליין. זה בעצם ארגון ללא מטרות רווח ששם לו למטרה לסייע בשיקום של חסרי בית, חולי איידס ונשאי HIV, בניו יורק. יש להם כמה חנויות יד שניה בעיר, בהן הם מוכרים תרומות שאנשים תרמו כשכל הכסף מיועד לשיקום, חנות ספרים ובית קפה שמפעילים הדיירים, ומרכז שיקומי לבני נוער. הם עושים עבודה מדהימה גם בגיוס תרומות וגם בהעלאת המודעות לנושא חסרי הדיור ושינוי הדעות הקדומות על חולי איידס ונשאי HIV.

לקהילה באינסטגרם >

 

 

6. ארגון קהילתי ששם לו למטרה להפסיק את ציד הדולפינים והלוויתנים חסר ההגיון והאכזרי כל כך שמתקיים ביפן בצורה חוקית לגמרי. את הארגון הקים בחור שהיה אחד המאמנים של הדולפינה ששיחקה את פליפר בסדרה בשנות ה-70, הבין את האכזריות והקים את הארגון. זו קהילה ענקית של מתנדבים שמנטרת את המצב ביפן, פועלת לשינוי החקיקה ומקיימת הפגנות קבועות בכל העולם.

לפרויקט הדולפין >

 

 

7. אבא של ג׳יימי כתב ספר ״אירוטי״. ג׳יימי הוא מפיק בכיר בטלוויזיה הבריטית והוא הבין שיש לו זהב בידיים, קרא חיש מהר לשני החברים הכי טובים שלו מהקולג׳ (כולם אנשי טלוויזיה ורדיו) והם התחילו פודקאסט בו ג׳יימי מקריא להם את הספרים של אבא. מדובר באחד הדברים הכי מצחיקים שקיימים בעולם הזה כרגע, מפה לשם כבר יש ארבע עונות, קהילה ענקית עם הומור פנימי סביב הסיפור הזה, הם יצאו בסבב הופעות חיות לפני שנה וממש לפני כמה שבועות הודיעו ש -HBO!! מפיקים להם ספיישל בקרוב.

קהילה עם הומור פנימי >

 

 

8. טליה קורן הקימה עסק עצמאי של meal prep – הכנת ארוחות מראש לכל שבוע העבודה. זו תעשייה עצומה ורווחית מאוד בארצות הברית, הבחורה הזאת מעניינת כי היא באמת בנתה את עצמה לבד דרך האינסטגרם והיום יש לה קהילה ענקית של לקוחות נאמנים.

מיליון רעיונות ותאבון אחד >

 

 

תודה מכל הלב לרוני לוין שמעבר לזה שהיא אשת מקצוע מעולה וחברת אמת, היא גם מאוד יעילה והשראה למאמרים :)

 

תהיו טובים!

הדר

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *