אני כמעט ולא קונה בכלל באונליין. אני חוששת מהמידות מהגודל מהבד, מהצבע… בעצם מכל דבר. אבל זה לא אומר שאני לא נכנסת לאסוס ונוברת שעות + מכניסה מיליון מוצרים לסל… מסתבר שזו תופעה מאוד ידועה, ושאפילו יש לה שם: חרדת קניות.

 

רכישה אונליין

 

הפתרון לחרדות האלה אינן בשליטתו של המותג, אלא בדיוק להפך: כל מה שהוא לא המותג. מחקר מראה ש-27.3% מהלקוחות מחפשים פידבקים בקהילות המותג על המוצרים שמעניינים אותם, מה שמראה חד משמעית: קהילות מותג הן כלי חשוב לשיפור תהליכי מכירה והעלאת המכירות בפועל.

הבעיה היא שזה לא מספיק לפתוח קהילה – צריך למצוא את המכנה המשותף של הלקוחות והמותג, לשמר אותה לאורך זמן ולהשקיע בה זמן וכסף. מול מודעה ממומנת, זה הרבה יותר מורכב…

 

במאמר מרתק על שימור לקוחות במגזין totalretail הם מציגים 3 מותגים שעושים את זה טוב:

 

1. Sephora Insiders – קהילת ביוטי שמשלבת ביקורות אותנטיות, סרטוני וידאו ותיוג מוצרים בכל תמונה שעולה כדי להקל על תהליך הרכישה. אחד הדברים המעניינים זה שיש למשתמשים אפשרות לעשות צ'ט אונליין כל הזמן, בנפרד מהפורומים. לאחרונה ראיתי שגם בוויקס הוסיפו את הפיצ'ר הזה אז אני משערת שיש פה מגמה.

הקהילה: https://www.sephora.com/community

 

2. Amazon Kindle + Goodread – עם כל כך הרבה אפשרויות, זה יכול להיות משתק לבחור". גודרידס היא קהילה בה לקוחות יכולים לעקוב אחרי הרגלי הקריאה של חברים ובני משפחה, ולבסס את הבחירה שלהם ברכישת ספר חדש על השימושים שלהם. בנוסף – השירות ממליץ אוטומטית למשתמשים להצטרף ל"מועדוני ספרים" של חברי קהילה בעלי תחומי עניין דומים, מה שמגדיל את מאגר ההמלצות המהימנות ואת רכישת הספרים.

 

3. Poshmark’s Community Stylists – פלטפורמת מסחר חברתי שעוזרת לקונים לבסס בחירות אופנתיות על פי בחירות של חברים, סגנונות אהובים והביקורות שנתנו להם. חברי הקהילה יכולים להגיב על הפריטים כדי לקבל מידע נוסף על ההתאמה למידות הגוף ומצב הבגד לפני שהם רוכשים אותו. עוד משהו מגניב – קונים יכולים לבקש שירותי סטיילינג ממוכרים באפליקציה. הם יכולים להגיש בקשה שמסבירה באיזה אירוע מדובר, סגנון לבוש, מידה, תקציב, והמוכרים מחברים להם תלבושות ומראה המבוססים על פריטים למכירה בתוך הקהילה.

הקהילה (המטורפת יש לציין): https://poshmark.com/

 

רוצים להגדיל מכירות? לשפר את נתוני נטישת סל הקניות? נסו למצוא מכנה משותף בין הלקוחות שלכם, ולזהות מה הצורך שלהם, וחברו אותם יחד. זו השקעה לטווח ארוך אבל זו השקעה משתלמת.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *