עבודה עם מתנדבים

 

במסגרת התפקיד שלי כמובילת קהילות פנים ארגוניות, יוצא לי לעבוד הרבה פעמים עם עובדים שמתנדבים לקחת על עצמם תפקיד נוסף, שאינו קשור לדיי-ג'וב שלהם: השתתפות ביום צילומים, הובלה של קהילה, הכנת מפגש ואפילו כתיבת מאמר לבלוג של החברה. כל אלו תפקידים נוספים שלוקחים זמן, אנרגיה ותשומת לב מהעובד/ת.

 

אם גם אתם עובדים עם מתנדבים, הנה כמה דברים שחשוב לשים לב אליהם:

  • הדבר הראשון והכי חשוב הוא הוקרת תודה. המתנדבים שאני עובדת איתם תמיד ירגישו שאני מאוד מעריכה את הזמן וההשקעה שלהם, וכל דבר שהם עושים זה עולם ומלואו. גם אם הוא הדבר הכי קטן, שולי וזניח שיש.
  • הדבר השני הוא לבדוק כל הזמן האם טוב להם להתנדב, והאם הם רוצים להמשיך. עצם זה שאני בודקת את זה בשוטף – הופך את השיח ביננו להרבה יותר פתוח: הם יודעים שמותר להם להגיד בכל רגע נתון שנמאס להם, ולסיים את זה יפה. אין דבר יותר גרוע משחיקה של מתנדב/ת, ומערכת יחסים מבוססת אמון (והרבה רגישות) תבטיח שזה ידובר הרבה לפני שזה יקרה.
  • הדבר השלישי הוא לטפח את המוטיבציה שלהם לקחת חלק. הרי תמיד יש עבודה יותר חשובה, לחץ, עניינים משפחתיים. לא חסר. התפקיד שלי הוא להבין מה המוטיבציה הראשונית שלהם ולוודא שהיא נשמרת, אבל גם לדעת מתי לשחרר ולהבין שיש דברים יותר חשובים כרגע. לשים בצד את הדדליין, את הלחץ האישי שלי ולפעמים גם את הצורך – ולהגיד להם לשחרר. שיתעסקו במה שיותר חשוב כרגע.

 

לעבוד עם מתנדבים זה כמו לעבוד עם חברים. וזה כל ההבדל.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *