אי שם בינואר 2013 עברתי לגור לבד. רחוק מהמשפחה, מהחברים.

הגעתי לקיבוץ מענית, ליד פרדס חנה-כרכור, ולא הכרתי שום דבר באיזור: איפה עושים קניות? איפה המוסך? לאן יוצאים החבר'ה הצעירים?

 

זו הייתה מצוקה אמיתית עד שהכירו לי את קהילת השוות: קהילת נשים מקומית שאפשר למצוא בה כל דבר, ולהכיר כל אישה שגרה באיזור. נכנסתי אליה וגיליתי דרכה את כל מה שקורה פה. באיזה שהוא שלב, יכולתי כבר לעזור לאחרות ועשיתי זאת מכל הלב. הייתי מאוד מאוד פעילה.

 

הקהילה הזו הוקמה ע"י ליאת ורדי בר. לא הכרתי אותה אישית אבל רוחה וליבה היו בתוך הקבוצה והערכתי אותה מאוד על הפתרון המדהים שנתנה לי ולעוד כ"כ הרבה נשים.

 

שנתיים לאחר מכן – ראיתי שיש לליאת הרצאה על קהילת השוות בתל אביב ורציתי ללכת. שלחתי אליה הודעה וביקשתי להצטרף לנסיעה מפרדס חנה לתל אביב. לא דיברנו לפני כן אבל היא ידעה מי אני (מהקבוצה כמובן) אז מה אתן יודעות, היא אפילו הסכימה :)

 

הצטרפתי לטרמפ. בילינו נסיעה שלמה יחד וכמה ימים לאחר מכן קיבלתי ממנה הצעה להצטרף לצוות ההובלה של הקהילה.
אמרתי כן. בלי לשאול מה זה אומר, בלי לחשוב על ההשלכות של זה וכמה זמן זה ייקח לי מהיומיום. פשוט כ"כ הערכתי את מה שיש בקהילה שידעתי שארצה לעזור לה לצמוח כמה שיותר.

 

ליאת ורדי בר

 

בשנתיים הבאות מצאתי את עצמי מובילה את קהילת השוות באיזור פרדס חנה-כרכור, אבל לא רק אותה: הובלתי גם את קהילת המובילות של קהילות שוות נוספות בארץ ובעולם (ת"א, חיפה, ניו יורק, ניו זילנד ועוד). יחד גייסנו מובילות, בנינו שיטת גיוס מוצלחת ועוד.

 

ב-2017 החלטתי שאני רוצה לעבוד בתחום של ניהול קהילות. התחלתי לחפש עבודה במשרה מלאה וכשסיפרתי את זה לליאת היא מיד חיברה אותי לעמותה שבדיוק חיפשה מישהי כמוני אבל בפרילנס.

לא תכננתי להקים עסק ולא ידעתי איך זה להיות עצמאית אבל ידעתי מה אני רוצה לעשות וכשההזדמנות הגיעה אמרתי "יאללה, אני הולכת על זה". אז חתמתי על ריטיינר חודשי ויצאנו לדרך :)

ככה הקמתי את העסק שלי.

 

אז מה תקחו מהסיפור הזה לחיים האישיים שלכם?

 

קודם כל חשוב לי שתדעו שהתנדבות זו דרך מעולה להיכנס לתחומים חדשים. במיוחד כשהיא מתחברת לצרכים האישיים שלכם וכשאתם מצליחים לקבל מזה ערך ולתת בחזרה. כמובן, אם זה אפשרי מבחינה כלכלית.

ומעבר לזה – אל תתביישו לבקש. טרמפ, עזרה, פידבק. במיוחד מאנשים שאתם מעריכים ואוהבים. רוב האנשים ישמחו לעזור לכם (אם תדעו לבקש נכון ותוודאו שהם טיפה מכירים אתכם בחזרה) ואולי אפילו תצא מזה חברות נפלאה והזדמנות עסקית יוצאת דופן שבכלל לא תיכננתם אותה. יש לנו על זה אפילו פרק בפודקאסט: האומץ לבקש עזרה.

 

זוכרים שחיבורים מזיזים הרים?

 

עד הפעם הבאה,

הדר

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *